Hawkers arribarà als +8M d’ulleres frabricades a finals d’any

L’empresa il·licitana Hawkers arribarà als vuit milions d’ulleres fabricades en 2018. I ho farà gràcies a ampliar la seva base de producció fins a 18 fabriques, especialment, situades a Àsia, i arribar a les 228 referències amb 30 models i les seves diferents versions.

Així ho ha exposat David Moreno, un dels co-fundadors de la marca a la conferència oferta aquest dimarts al Pavelló de la Comunitat Valenciana, dins els actes programats el Race Village de la Volvo.

L’empresa va facturar el 2016 uns 60 milions d’euros i ultima el trasllat de les seves oficines centrals d’Elx a unes noves instal·lacions del Parc Empresarial de Torrellano.

Moreno ha fet un recorregut per la història de l’empresa, que acaba de fer cinc anys i que ja és la segona firma d’ulleres mundial en seguidors en xarxes socials després de Ray Ban.

“A diferència del que molts pensen, Hawkers començà un coworking de 9 metres quadrats de Mercalicante, i no a Elx, sota el nom de Saldum, una mena de venda productes a internet”.

Semblança a Wallapop, i que ara dóna nom a tot el grup d’empreses de Hawkers, Saldum Ventures.

“Vam començar quatre socis i 300 euros de capital. Vam començar a vendre ulleres amb el sistema del Dropshipping, la venda sobre segur”. Però el primer obstacle va ser vèncer la manera de trobar algú que els fes una pàgina web.

“Ens demanaven molts diners per a una pàgina que només havia de tenir una foto del producte, la seva descripció i la passarel·la de pagament. El 2012, no era habitual trobar això a un preu raonable”. Quan la van trobar, el negoci va començar a despuntar amb la promoció a les xarxes socials.

“El missatger de MRW recollia al principi una safata de comandes i la cosa va anar anant a més conforme creixia el negoci”, ha exposat David Moreno.

De l’online a la botiga física

A més de introduir-se al mon dels descomptes per ulleres i als mercats de la Xina i el Brasil -actualment, són presents en 81 països-, Hawkers ha iniciat l’obertura de botigues físiques, on ven els mateixos productes que en línia i ulleres graduades. “Hem fet el mateix camí que Amazon i Alibaba, amb l’obertura de les botigues i una aposta pel retail”, ha detallat Moreno.

De moment, està oberta la botiga de Madrid, de tres plantes; la següent serà a Roma. “La botiga física ens permet també un repunt de vendes en línia perquè molta gent ve a provar-les ulleres físicament i després fa la compra a la web”, ha desgranat Moreno, qui també ha destacat la seva pàgina web és una de les més visitades del món com monoproducte.

Però al marge de les botigues, Hawkers ha desenvolupat col·laboracions especials amb altres marques, com Diesel i Playstation, i ha llançat altres pròpies per donar notorietat a les ulleres, com van fer amb Madds, una model sud-africana que va esdevenir la dj oficial de Hawkers i que ha actuat en molts festivals d’Espanya, Europa i els Estats Units que la pròpia marca ha patrocinat.